YAĞMURUN ÖNEMİ

                                    YAĞMURUN ÖNEMİ
Betül her gün dışarı çıkıp oyun oynuyordu.O gün dışarı çıkamadı.Çünkü yağmur yağıyordu.Evde çok sıkılıyordu.
Offffff.Yağmur hiç yağmasa diye düşünüyordu.Babasının yanına gitti.
-Babacığım yağmuru nasıl yok edebilirim ? diye sordu.Babası ço şaşırdı
-.Niye yok etmek istiyorsun?
-Çünkü dışarı çıkmamı engelliyor.
Babası yine şaşırdı.bunun için yağmur yok etmek istenir mi?
-Elbette istenir.
Babası biraz kızdı.şimdi beni iyi dinle kızım:
Yağmur bitkilerin ve hayvanların besin kaynağıdır.
Annesi söz aldı.Evet baban doğru söylüyor.Hem yağmur olmasa idi bitkiler büyümezdi.Bunu biraz düşün dedi.
Betül odasına gitti.Yatağına uzandı.Anne ve babama inanıyorum.Ama yağmuru sevmiyorum.Yağmuru izlerken uyuya kaldı.Rüyasında d yağmur damlası konuşuyordu.Birazda üzgün bir şekilde;sen bizim önemimizi bilmiyorsun.şimdi beni iyi dinle:
Yağmurlar olmasa bitti ve hayvanlar ölürdü.siz de mesala bahçeye salatalık ekesiniz ve hiç yağmur yağmasa salatalıklar büyümezdi.Betül çok şaşırdı.Hayır büyür dedi.Yağmur damlası:
Şimdi onuda açıklayacağım dedi.Bitkilerde canlı oldukları için suya ihtiyaçları var.
Betül uyandı.Annem ve Babam haklı imiş diye düşündü.Yağmura baktı ve düşündü.Artık yağmuru seviyordu.

***************
Betül her zaman dher zaman dışarı çıktığı gibi o günde dışşarı çıktı.Arkadaşları Ayşe,Doğa,Duru,Ekrem ve Zeynep ile saklambaç,köşe kapmaca oynadılar.Çok eğlendiler.Öğlene doğru güneş çok ısıttı.Terlemeye başladılar.O kadar sıcaktı ki betül evine girdi.Odasına gitti.Yatağına uzandı.O sırada bir ses duydu.Betül çok korktu.
Kim o? diye seslendi.Güneşe baktı.
Güneş.benim benim diyordu.
Betül çok şaşırdı.daha sonra güneş kızgın bir şekilde konuşmaya başladı.Şimdi beni iyi dinle:
Güneş olaz ise çiçekler ağaçlar büyüyemez dedi.
betül bu sefer daha çok şaşırmıştı.Hayır büyür diyebildi.
Güneş:beni dinlerden onuda açıklayayım dedi.Çiçekler ve ağaçlar canlı olduğu için yeme ihtiyaçları var.güneşde onların yemeğidir diye sözünü bitirdi.
Betül hala çok şaşkındı.Ama artık anlamıştı ki güneş dünya için çok gerekli diye düşündü.Artık güneşi seviyordu.

10.4.2019

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar