TAVUK İLE BETÜL


TAVUK İLE BETÜL
   Okullar kapanmış, yaz tatili başlamıştı. Betüller babaannelerinin köyüne gittiler. Babaannesi onlara mis gibi kahvaltı hazırlamıştı. Kahvaltılarını yaptıktan sonra dedesi Betül’ e tarlayı göstermek için Betül’ü de alıp tarlaya gitti. Tarlaya varınca dedesi mısırlar olgunlaşmış, toplayalım ve yiyelim dedi. Betül bu sözü duyunca eve doğru hızlıca koştu. Koşarken tavuğu görmemiş ve tavuğun kanadına basmış. Tavuk: dikkatli olsana demiş. Betül tamam deyip gitmiş. Tavuk: dur bakalım demiş. Betül: ne oldu demiş. Tavuk: özür dilemeyi unuttun demiş. Betül: niye özür dileyeceğim ki diye sormuş? Tavuk: Az önce kanadım bastın diye cevap vermiş. Betül: Benim çok acelem var sonra özür dilerim demiş. Tavuk: Şimdi beni iyi dinle Betül diye konuşmaya başlamış. Yaptığın her yanlış için özür dilemelisin. Çünkü insan bazen yanlış yapabilir ama önemli olan yanlışını anlayıp özür dileyebilmektir dedi. Betül: ben de az önce sana dedim ya birazdan özür dilerim dedi. Tavuk: Ya az sonra ya şimdi ne fark eder ki? Şimdi özür dilesen ne olacak sanki. Betül demiş ki: Yaptığım iki yanlış için özür dilerim. Hem kanadına bastığım için hem de özür dilememekte ısrar ettiğim için. Tavuk Betül’ün özürlerini kabul etmiş. Betül bir daha yanlış yaptığı zaman hemen özür dilemiş ve bu sayede hayatının geri kalanını huzur ve mutluluk içinde yaşamış.

27.01.2020

      

Yorumlar

  1. 👏👏👏 Bu alkışları hakkediyorsunnn seni cok seviyorum birtanem

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar