SIFIRIN ÖYKÜSÜ

SIFIRIN ÖYKÜSÜ
Merhaba.Ben sıfır.Sizinle biraz sıfır hakkında konuşalım mı?Hazırsanız başlıyorum.Sıfırı herkez biliyor.Sıfır rakamların bir iki gibi sayıların yanına gelerek onluk rakamlar oluşmasını sağlar.Mesela bir sayısının yanına sıfır gelirse on sayısı oluşur.Yani on sayısı bir ve sıfırın birleşiminden elde edilen bir sayıdır.Yirmi sayısı ise iki ve sıfırın birleşiminden oluşan bir sayıdır.Bu rakamlar sırasına göre ve yanına sıfır gelerek otuz,kırk,elli,atmış,yetmiş,seksen,doksan gibi onarlı sayılar ortaya çıkar.


sizinle farklı bir konuyu daha konuşmak istiyorum.Eskiden rakamlar  yoktu.insanlar sayıları saymak için çizgiler çizerlerdi.Mesala çobanlar koyunlarını saymak için,her bir koyun için bir çizgi çizerlerdi.100 koyunu olan yüz tane çizgi çizerdi.İnsanlar bunun çok zor olduğunu farkedip sayıları buldular.Bu rakamların bir başlangıcı olmalıydı.işte oda sıfırdı.Aslında sıfır hem başlangıç hemde sayıların tam ortasındaki bir rakamdır.sayılar sıfırdan başalayıp artı sonsuz ve eksi sonsuza giderler.
Sıfır sayısının toplamada ne işe yaradığına bakalım.Sıfır toplamada görünmez gibidir.Mesala beş ile sıfırı topladığımızda,sonuç yine beştir.yani sıfır toplamada etkisiz bir rakamdır.Şimdi de sıfırın çarpmada ne işe yaradığını konuşalım.Sıfır çarpmada sanki karnı açmış gibi rakamları yiyiyor.Mesala altı ile sıfırı çarptığımızda sıfır altıyı yiyor ve sonuç sıfır oluyor.Sıfırı çarpmada çok seviyorum.Çünkü sonuçları sıfır yapıyor..😊😊😊😊😊😊😊


Sıfırın benzediği o kadar çok şey var ki! Dünya.çember,kafamız,kol saati,gezegenler ,top...bunların hepsi bana sıfırı hatırlatıyor.


Sıfır rakamını çok seviyorum.

11.6.2019

Yorumlar

  1. Yenı hıkayelerını beklıyordum ve gorunce hemen okudum yıne cok guzel yazmıssın cok begendımmm

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir hikaye yazmışşsın betul.çok beğendim hiyeni.bundan sonrada böyle hikayeler yazmaya devam et.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar