GEYİK İLE BETÜL


GEYİK İLE BETÜL
Eylül ayının ilk günleriymiş. Betül o gün bahçeye inmiş. Bahçede bir geyik görmüş. Geyik bir oraya bir buraya dolaşıyormuş. Betül ilk önce umursamamış oyun oynamaya başlamış. Ama daha sonra geyik dikkatini çekmiş ve yanına gidip sormuş: Geyik kardeş sen niye oradan oraya dolaşıyorsun demiş. Geyik cevap olarak: Taze ot arıyorum eğer sizde varsa biraz bana verebilir misiniz? demiş. Betül düşünmüş. Onların evinde bol bol taze ot varmış ama Betül o otları kendine kullandığı için geyiğe vermek istememiş. Yalanda söylemek istemediği için geyiğe şöyle cevap vermiş: Geyik kardeş benim evde bol bol ot var ancak o otları ben yiyorum o yüzden san veremem demiş ve ardından da büyük bir kahkaha koparmış. Geyik bu duruma çok üzülmüş. Demiş ki: Bence cimri davranma, cimrilik çok kötüdür demiş ve gitmiş. Betül bu son kelimeyi duyduğunda üzülmüş ancak geyik gittiği için ondan özür dileyememiş.  Daha sonra eve girmiş ve olanları annesine tek tek anlatarak ona demiş ki: Ben çok pişmanım ama geyik gittiği için ondan özür dileyemedim onu arayarak bulabilir miyiz. Ondan özür dilemek istiyorum demiş. Annesi tamam o halde beraber arayalım demiş.  Bir süre aradıktan sonra geyiği bulmuşlar. Betül geyiğe demiş ki: Cimri davrandığım için senden özür dilerim bizim eve gel sana bol bol taze ot vereyim demiş. Geyik Betül’ün özrünü kabul etmiş. Betül’ün evine gitmiş bol bol ot vermiş ve bir daha cimri davranmamış.

30.01.2020

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar